Μια κοινότητα διαλόγου ανοιχτή.Για όλα και σε όλους. Χωρίς διευθυντήρια. Χωρίς «εμπόρους» ή «πελάτες». Χωρίς «κρυφά» χαρτιά , σχέδια ή σκέψεις. Με μια μοναδική λεπτή κόκκινη κλωστή να τη δένει. Την αγάπη για την πόλη μας. Με στόχο να γίνουμε Ενεργοί Πολίτες ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ της πόλης που θέλουν και μπορούν. Γιατί δεν υπάρχει μεγαλύτερος τίτλος τιμής από τον Πολίτη.

SEARCH

Δευτέρα, 24 Απριλίου 2017

Γερ. Βουδούρης: Η Θρεπτική και Διατροφική Αξία των Φρούτων


ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΒΟΥΔΟΥΡΗΣ
Μετά την έντονη ίσως και υπερβολική κρεατοφαγία των ημερών είναι απαραίτητη η αποτοξίνωση του οργανισμού μας.Σημαντικός λοιπόν είναι ο ρόλος των φρούτων σε αυτήν,και γι΄αυτό είναι χρήσιμες κάποιες πληροφορίες για την θρεπτική και θεραπευτική αξία τους.
Τι είναι τα φρούτα
Οι πολύτιμοι και ΄΄ζουμεροί΄΄ σύμμαχοι του ανθρώπου, για καλή υγεία και ευεξία.
Ο σημαντικός τους ρόλος στη διατροφή μας στηρίζεται στο γεγονός ότι είναι πλούσια σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά στοιχεία που δεσμεύουν τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν την φθορά του οργανισμού.
Ακόμη τα φρούτα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που διευκολύνουν και ρυθμίζουν την λειτουργία του εντέρου.
Οι βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία που έχουν τα φρούτα επιβραδύνουν την γήρανση του οργανισμού.
Σε κάθε φρούτο περιέχονται διαφορετικές βιταμίνες και αντιοξειδωτικά στοιχεία, γι΄αυτό η διατροφή πρέπει να περιέχει ποικιλία φρούτων (φρουτοσαλάτα).
Τα φρούτα που παράγονται είναι διαφορετικά κάθε εποχή του έτους, καθώς και σε κάθε περιοχή.
ΑΝΟΙΞΗ: κεράσια, βερύκοκα, φράουλες.
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ: Καρπούζι, Πεπόνι, Ροδάκινα, Σταφύλλια, Μπανάνες,Σ ύκα.
ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ: Μήλα, Αχλάδια, Πορτοκάλια, Μανταρίνια, Ρόδια.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΦΡΟΥΤΩΝ ΑΝΑ ΠΕΡΙΟΧΗ
Σε υψόμετρο με ψυχρό κλίμα: Μήλα, Αχλάδια, Κεράσια, Ροδάκινα.
Πεδινές περιοχές με θερμό κλίμα:Καρπούζι,Πεπόνι,Πορτοκάλια,Μανταρίνια,Φράουλες,Σύκα, Σταφύλλια.


ΤΑ ΠΙΟ ΘΡΕΠΤΙΚΑ ΦΡΟΥΤΑ
Καρπούζι, Πεπόνι,Μήλο,Πορτοκάλι,Κεράσια,Βερύκοκο,Ακτινιδιο.
ΦΡΟΥΤΑ ΠΛΟΥΣΙΑ ΣΕ ΖΑΧΑΡΗ
Μπανάνες,Κεράσια,Ρόδι,Καρπούζι,Σταφύλλια,Σύκα.
ΦΡΟΥΤΑ ΦΤΩΧΑ ΣΕ ΖΑΧΑΡΗ
Μήλα,Πορτοκάλια,Φράουλες,Ροδάκινα.
ΠΑΧΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ;
Μόνο όσα είναι πλούσια σε ζάχαρη, ενώ όταν λαμβάνουμε μικρές ποσότητες δεν παχαίνουν.
ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ
Ακτινίδιο: περιέχει βιταμίνη C,κάλιο,μαγνήσιο,φωσφόρο,φυτικές ίνες, βιταμίνες Β.Ενισχύει την άμυνα,βοηθάει την όραση και τον εγκέφαλο ,επιβραδύνει την γήρανση,διευκολύνει την λειτουργία του εντέρου.
Αχλάδι:περιέχει βιταμίνες Α,Β,C,E,κάλιο,φωσφόρο,χαλκό,Βοηθάει στην μείωση της χοληστερίνης,προλαμβάνει την υπέρταση και τα εγκεφαλικά.
Βερύκοκο:περιέχει βιταμινες Α,Β,C,κάλιο,τρυπτοφάνη. Μειώνει την χοληστερίνη και τα εγκεφαλικά.Συμβάλλει στην καλή όραση.
Καρπούζι:πλούσιο σε νερό,βιταμίνη C,λυκοπένιο. Ενισχύει την διούρηση και την καλή λειτουργία της καρδιάς.
Πεπόνι:περιέχει βιταμίνη C,αντιοξειδωτικές ουσίες.Προστατεύει από τον καρκίνο,βοηθάει την καρδιά,έχει διουρητική δράση και αντιπηκτική.
Κεράσι:περιέχει βιταμίνη C,και αντιοξειδωτικά. Ενισχύει την άμυνα και το αναπαραγωγικό σύστημα.
Μήλο:περιέχει βιταμίνες,φυτικές ίνες,ασβέστιο,φωσφόρο,σίδηρο, κάλιο.Βοηθάει την πέψη, ενισχύει τον μεταβολισμό και την καύση του λίπους.
Πορτοκάλι:πλούσιο σε βιταμίνη C.Ενισχύει την άμυνα του οργανισμού.
Ροδάκινο:πλούσιο σε βιταμίνες C και Ε,φωσφόρο,σίδηρο,ασβέστιο,φυτικές ίνες.Μειώνει την LDL χοληστερίνη.Ενισχύει την ομορφιά και καταπολεμάει τις ρυτίδες. Έχει αγχολυτική και ηρεμιστική δράση.
Σταφύλια: σε βιταμίνη Α και κάλιο.Βοηθάει την όραση και εχει διουρητική και αντιφλεγμονώδη δράση.
Φράουλες:περιέχουν βιταμίνες C,A,E,ασβέστιο,φωσφόρο,κάλιο,ιώδιο,σελήνιο. Ενισχύουν την μνήμη και καταπολεμούν την οστεοπόρωση.Συμβάλλουν στην πρόληψη καρδιοπαθειών,του καρκίνου και της αρθρίτιδας.
Ρόδι: Πλούσιο σε βιταμίνες Α, C, E, φυλλικό οξύ, σίδηρο, κάλιο, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά. Βοηθάει στην άμυνα του οργανισμού, την ευεξία, την αναιμία και το δέρμα.

Αναδημοσίευση απο http://www.irafina.gr/ger-voudouris-i-threptiki-ke-diatrofiki-axia-ton-frouton/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...